minoesjka2

minoesjka's leventje

Kaneelstengels

Vanmorgen had ik zin om iets makkelijks, lekkers en lichts voor bij de koffie te bakken. Ben even op internet gaan kijken en kwam bij een leuke site terecht (www.lekkerensimpel.com) en daar kwam ik deze tegen.

kaneelstengelIngrediënten:

  • 2 plakjes bladerdeeg
  • 4 eetlepels suiker
  • 1 theelepel kaneel
  • 1 ei

Bereiding:

De oven voorverwarmen op 220 graden. Als de bladerdeeg ontdooid is, snijd elk plakje dan in 4 gelijke repen.

Leg de bladerdeeg reepjes op de bakplaat die bekleed is met bakpapier (laat wel wat ruimte over tussen de reepjes, omdat ze nog wat groter worden in de oven).

Meng de kaneel met de suiker in een bakje. Breek in een ander bakje het ei en kluts het.

Besmeer met een kwastje de bladerdeeg reepjes met het ei. Verdeel vervolgens het suiker-kaneelmengsel over het bladerdeeg.

Zet de bakplaat met kaneelstengels ongeveer 12 minuten in de oven.

Daar ik nog bladerdeeg in huis had, ben ik gelijk begonnen. En inderdaad ze zijn lekker en simpel en een goed idee voor de lekkere trek. Een aanrader.

29 juli 2013 - Posted by | Recepten

10 reacties »

  1. Ziet er lekker uit, ik bak nooit om de eenvoudige reden dan ik het dan ook weer op moet eten en dat lijkt me niet zo’n goed idee haha…..

    Reactie door gewoonanneke | 29 juli 2013 | Beantwoorden

  2. Dat ziet er lekker uit voor bij de koffie of thee Minoesjka :-D

    Reactie door roadlaura1969 | 29 juli 2013 | Beantwoorden

  3. Jammie, lijkt me heerlijk en nog simpel ook! Dank voor deze tip!

    Reactie door Trees | 29 juli 2013 | Beantwoorden

  4. Wat is het internet toch handig he?

    Lekker hoor!

    Reactie door ♫ Mel☺dy ♫ | 30 juli 2013 | Beantwoorden

  5. Ziet er lekker uit. Dat ga ik ook eens maken ;-)

    Reactie door V☺nnieb | 30 juli 2013 | Beantwoorden

  6. Ik ben ze nu aan het maken ;-)

    Reactie door V☺nnieb | 30 juli 2013 | Beantwoorden

  7. Je zal het wel gezien hebben op facebook, maar de overheerlijke koekjes zijn mislukt :-(

    Reactie door V☺nnieb | 30 juli 2013 | Beantwoorden

  8. Ja, die maak ik ook wel eens op de zondagochtend, heerlijk! Wat ook leuk is: als je zo’n rol in stukjes van ong. 2 cm snijdt en op de bakplaat legt. Je hebt dan allemaal kleine rolletjes en dat eet heerlijk weg. Ik ga die site ook eens bekijken, leuk.

    Reactie door Rebelse Huisvrouw | 31 juli 2013 | Beantwoorden

  9. Het lijkt inderdaad heel simpel. En kaneel is lekker. Mijn moeder bakte het oude brood op met kaneel en suiker en wij vonden het heerlijk. Slim was dat en goedkoop ook.

    Reactie door platoonline | 31 juli 2013 | Beantwoorden

  10. Zo makkelijk?????

    Reactie door Mich | 1 augustus 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 70 andere volgers

