minoesjka2

minoesjka's leventje

Toeval?

De flat waar ik woon ligt niet zover bij een brandweerkazerne af en staat parallel aan een rijksweg, je hoort bij mij dus heel regelmatig sirenes.  En om de situatie te schetsen : er staan 4 flats in een kruis.

Vanmorgen toen ik het trappenhuis in stapte om naar het vrijwilligerswerk te gaan hoorde ik weer eens sirenes, maar zag niets. En opeens dacht ik : ach als er bij mij brand is, hoef ik me geen zorgen meer over mijn katten te maken, ik laat immers geen mens of dier daar achter, alleen maar spullen en dat zou jammer zijn, maar allemaal vervangbaar. Gek dat ik dat opeens dacht, want ik heb al bijna 2 jaar geen katten meer.

Ondertussen was de sirene dichterbij gekomen en zag ik een brandweer ons wijkje voorbij rijden, keren en weer terug rijden, toch ons wijkje in. Hij reed door naar een flat waar ik op uitkijk.  Ach, dacht ik toen, dat zal wel weer eens loos alarm zijn, immers regelmatig is het loos  alarm,waar serieus mee om word gegaan omdat elke flat 13 verdiepingen heeft.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAVanmiddag thuis gekomen moest ik er weer aan denken, en dacht, laat ik eens kijken of iets zie ……… nou echt dus wel!! Een flat op de 13e verdieping, dus toch uit gebrand!!

Was het toeval dat ik vanmorgen aan brand dacht?

Die sirene had net zo makkelijk een politie of ziekenwagen kunnen zijn, ik zag niet wat het was. En anders denk ik ook nooit aan het afbranden van een flat, ben er ook niet bang voor of zo iets.

Hoop dat de mensen van de bewuste flat ook kunnen denken : ach het zijn alleen maar spullen en dat iedereen er op tijd uit gekomen is. Mens en dier!

17 juli 2013 - Posted by | Persoonlijk

7 reacties »

  1. Of je bent helderziend (aan het worden)

    Gelukkig is alles goed afgelopen, op mat. Schade na dan

    Reactie door Melody | 17 juli 2013 | Beantwoorden

  2. Dan komt het ineens toch wel dichtbij, he?
    Hopelijk niemand gewond of nog erger.

    Reactie door altijdmooiweer | 17 juli 2013 | Beantwoorden

  3. Ja zulke voorgevoelen bestaan maar het lijkt me echt vreselijk niet voor mijn tafels en stoelen hoor maar foto’s mijn dagboeken zou ik echt heel erg vinden.

    Reactie door gewoonanneke | 17 juli 2013 | Beantwoorden

  4. Vaak zijn het gelukkig alleen maar spullen en net wat je zegt, die kunnen vervangen worden. Maar ik ben het met Anneke eens, ik zou het wel erg van mijn foto’s vinden.

    Reactie door isis45 | 20 juli 2013 | Beantwoorden

  5. Zoals je al zegt, zijn spulletjes vervangbaar. Maar het is toch erg zonde als bijv. je foto`s vernietigd worden

    Reactie door V☺nnieb | 24 juli 2013 | Beantwoorden

  6. Griezelig idee. Ik hoop dat iedereen gespaard is gebleven.

    Reactie door Marja | 24 juli 2013 | Beantwoorden

  7. Eng idee. Toch vind ik bepaalde spullentjes ook heel waardevol..

    Reactie door Caroline | 12 augustus 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 75 andere volgers

