minoesjka2

minoesjka's leventje

Mislukking

008-610x300Niet elk recept wat ik maak is een groot succes, en regelmatig probeer ik wat uit, wat ik hier ook niet plaats. Gewoon omdat ik het niet zo lekker vind, of omdat het niet lukt.

Gisteren was weer zo’n dag.

Ik had 2 courgettes erg voordelig kunnen kopen en heb wel een paar lekkere recepten met courgette, maar wilde eens wat nieuws proberen. Op internet kwam ik courgettekoekjes tegen.  Nou, dat leek me wel wat, ook omdat ik alles in huis had.

Dus ik enthousiast begonnen om de 2 courgettes te raspen. Daarna alle andere ingrediënten erin gedaan. Voordat ik met bakken kon beginnen ging de telefoon. Toen ik terug kwam in de keuken stond er in de kom met courgettes een hele plas vocht ………

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERADat zag er dus niet goed uit. Het vocht er af gegooid en getracht een koekje te bakken, maar tjonge, dat werd dus helemaal niets! Het bleef een onsamenhangende brij.  En die smaakte best goed, maar het was geen koekje. De aanhouder wint, dus heb ik er nog wat meel bij gedaan en wat paneermeel om het te binden, maar het bleef nergens op lijken. Na de tweede poging heb ik alles maar in de pan gegooid en haast als roerei gebakken. Nogmaals, het smaakte prima.

Later toch nog eens op internet gaan zoeken. Je komt diverse recepten tegen, maar altijd word er vermeld dat je de courgettes moet laten uitlekken en zorgen dat het vocht er zo veel mogelijk uit is. En daarom zal het dus waarschijnlijk mis gegaan zijn. De volgende keer ga ik het gewoon nog een keer proberen, maar dan van een ander recept met uitgelekte courgette.

15 juli 2013 - Posted by | Persoonlijk, Recepten

4 reacties »

  1. De smaak was in ieder geval goed en volgende keer beter.

    Reactie door isis45 | 16 juli 2013 | Beantwoorden

  2. Balen dat de koekjes mislukt waren😦 gelukkig was de smaak wel goed😉

    Reactie door V☺nnieb | 16 juli 2013 | Beantwoorden

  3. Jammer wel van al je werk maar aangezien het toch smaakte in een andere vorm was het geen verloren tijd😉

    Reactie door ♫ Mel☺dy ♫ | 16 juli 2013 | Beantwoorden

  4. Nou ja je kon het toch nog opeten gelukkig. Ja recepten zijn aan mij niet besteed, vind het knap dat je het doet maar pff meer werk om het te maken dan op te eten zeg ik altijd dus voor mij zo makkelijk mogelijk, wel gezond hoor zoals zomers veel salades, heerlijk en zo klaar.

    Reactie door gewoonanneke | 16 juli 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 75 andere volgers

