minoesjka2

minoesjka's leventje

Zuinig aan

zuinigTwee weken  terug nam ik het besluit om vanaf 1 juli weer goed op mijn budget te gaan passen. Per de eerste van de maand word er een nieuw bedrag op mijn “besteed” rekening gestort, dus vandaar.  Vanaf dan ook ga ik mijn pasje van mijn andere rekening thuis laten, want ik pak het te makkelijk.

De laatste twee weken ben ik dus aan het “oefenen” geweest. Tja, dat werd wat moeilijker door de Ha.mster.weken van A.ppie. De eerste week was het gelijk helemaal mis ……….. ruim 10 euro meer uitgegeven, maar ja …………. wel het een en ander voor de voorraad erbij gekocht. Van de week ging het beter. Ik zat om precies te zijn 33 cent over mijn budget. En ook deze week weer genoeg gekocht voor de voorraadkast.

Over de voorraadkast gesproken. Tjonge, ik moet daar toch een beetje mee stoppen om voorraad mee te nemen. Ik kan een weeshuis eten geven. Ik zal er eens een overzicht van maken, want ik ben bang dat ik zelf ook zal schrikken.

Kijken jullie de folders van de supers wel eens door? Het laatste half jaar vallen me daar dingen op :

1.  Als je bier drinkt, kun je voor weinig geld een complete alcoholist worden.  Elke week zijn de kratten bier wel weer in de  aanbieding, en ter afwisseling zijn er natuurlijk ook heel regelmatig flessen wijn in de aanbieding. Leuk allemaal, maar wie koopt dat elke week?

2. Als je aan het lijnen bent, en niet sterk in je schoenen staat : kijk niet in de folders en de aanbiedingsrekken. Mijn hemel, wat is er elke week weer veel snoep, chocolade, chips en koek in de aanbieding.

Allebei zouden eigenlijk gewoon verboden moeten worden om die in de reclame te doen.  Het valt mij ook altijd op dat die het snelst aangevuld worden in de meeste supermarkten, terwijl het bij vers aanbiedingen vaak is : op=op. Jammer, maar het is niet anders.

 

29 juni 2013 - Posted by | Zuinig aan

8 reacties »

  1. Bij mij lukt het nog niet heel goed om minder uit te geven ,ik moet ook eigenlijk mijn pinpas thuis laten .Tja die reclame heb ik weinig aan .We drinken best graag een biertje of een wijntje maar het lijkt idd wel of dat het enige is wat steeds in de aanbieding is samen met chips en snoep patat en andere snacks waar ik niets aan heb
    Eliabeth

    Reactie door gewoonzoalsikben | 29 juni 2013 | Beantwoorden

  2. Je hebt gelijk. Ik dacht trouwens dat het al verboden was om alcohol in de reclame te doen. Ik verbaas me daar ook altijd over…

    Reactie door Gert Jan | 29 juni 2013 | Beantwoorden

  3. Ik probeer niet te veel naar reclame te kijken maar alcohol (meestal wijn hier, denk ik) en snoep en chocolade staan inderdaad altijd wel in de reclame.
    Ik ga vanaf 1 juli ook terug opschrijven en wat ik hoeveel geld heb uitgegeven. Mijn bankkaart laat ik nu al 2 dagen thuis en dat helpt op 2 vlakken: ik koop geen (ongezond) eten meer en ik bespaar daardoor.

    Reactie door Voetje | 30 juni 2013 | Beantwoorden

  4. Haha, ik moest lachen tot ik het las over de voorraadkast, ik word ook altijd “verblind” door aanbiedingen en dan denk ik, hebbe hebbe…. en mijn voorraadkast staat voor de komende half jaar vol. Maar toen ik mijn huis niet uitkon vanwege mijn ongeluk, heb ik daar wel heel veel profijt van gehad.

    Reactie door Mich | 30 juni 2013 | Beantwoorden

  5. Ik snuffel ook wel in de folders maar de laatste tijd ben ik aardig slordig er in geworden om echt op de aanbiedingen te letten. Zal onderhand wel gaan moeten want heb inmiddels natuurlijk een stuk minder te besteden. Maar ik let wel op waar ik het koop. Alleen op fruit bespaar ik eigenlijk nooit. Ik ben geen snoeper dus dat koop ik nooit of heel zelden als ik opeens zo’n bui heb. Ja budgetten blijft moeilijk.

    Reactie door gewoonanneke | 30 juni 2013 | Beantwoorden

  6. Die supermarkten gaan natuurlijk alleen maar voor hun eigen winst!
    Wel goed van je dat je op je geld aan het letten bent.

    Reactie door Zo simpel is dan geluk | 30 juni 2013 | Beantwoorden

  7. Ik koop als een blind paard groente en fruit op de markt, en rijd eens per week naar Appie voor de andere boodschappen. Eigenlijk laat ik me weinig leiden door aanbiedingen. Bij de een is dit goedkoop en bij de andere supermarkt dat. Wij hebben idd ook een voorraadkast voor een heel weeshuis😀

    Reactie door Mirjam Kakelbont | 30 juni 2013 | Beantwoorden

  8. Jarenlang heb ik niet echt het woord budget hoeven noemen. Maar nu wel. 65 Jaar en dan ook + 1 maand en daarna pas het einde van die maand. Dus bijna twee maanden geen AOW. Dus dat wordt knibbelen in de zomermaanden. Ach ja, van de honger omkomen is er gelukkig niet bij.

    Reactie door platoonline | 3 juli 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 75 andere volgers

