minoesjka2

minoesjka's leventje

Paleis Soestdijk

Een tijdje terug zag ik een aanbieding staan in de Sp.oorwinkel voor een combiticket naar Paleis Soestdijk.  En daar ik daar altijd al eens heb willen binnen kijken heb ik het maar eens gekocht.

Van de week, toen ik hoorde dat het zondag goed weer zou worden heb ik besloten dat ik die dag zou gaan. En op eens kwam in mijn gedachte dat ik er al eens eerder geweest was, maar dan niet binnen. Ik dus op zoek naar de foto’s ervan.

IMG

En, ja, je leest het goed, in 1980 heb ik aan het laatste defilé voor koningin Juliana mee gedaan, met het orkest waar ik toen bij speelde.

Zondag ging ik dus op pad. Nou, dat viel allemaal nog niet mee …….. ik kom op het station : werkzaamheden die uitgelopen waren, dus geen trein de richting op waar ik heen moest!  Even staan twijfelen of ik überhaupt wel zou gaan en besloten toch maar te gaan en dan maar via een omweg. Volgens de reisplanner zou ik er 1.45 minuten over (kunnen) doen, bij mij duurde het 3 uur voor ik er was. Maar goed, ik had een goed boek bij me, en had de tijd aan mezelf.

Binnen mochten geen foto’s gemaakt worden, jammer, maar goed dan dus niet. Toch wel bijzonder hoor, in zo’n gebouw te lopen waar de koninklijke familie gewoond heeft, waar de kinderen gewoon gespeeld hebben. Een gebouw met een grote geschiedenis. Er was trouwens een hele mooie fototentoonstelling, waar ik ook van genoten heb.

Toen ben ik de tuin in gegaan. Tjonge, daar heb ik haast meer genoten dan binnen. Wat een schitterende tuin en wat een mooie oude bomen staan daar zeg. En dan al die kleuren en geuren. Echt prachtig, ik heb dan ook weer heel wat foto’s gemaakt (voor de rest van de foto’s kijk je HIER ) . En de terugreis ? Ach, de werkzaamheden waren voorbij, maar doordat bussen niet aansloten ben ik 2.30 uur bezig geweest om thuis te komen. Achteraf was het het zeker waard.

DSCF1008DSCF1109DSCF1074DSCF1042

20 mei 2013 - Posted by | Foto's, Uitjes

11 reacties »

  1. Mooi Minoesjka en wat leuk dat je in 1980 de laatste défilé hebt meegelopen en gespeeld!

    Reactie door roadlaura1969 | 20 mei 2013 | Beantwoorden

  2. Wat een leuk verhaal!! Met mooie foto’s natuurlijk😉

    Reactie door Gert Jan | 20 mei 2013 | Beantwoorden

  3. Je hebt in ieder geval een fijne dag gehad. Mooie foto’s ook. Groetjesss

    Reactie door VoorHetBlogGezet | 20 mei 2013 | Beantwoorden

  4. wat een leuk uitje hè! ben er twee jaar geleden geweest

    Reactie door hanneke | 21 mei 2013 | Beantwoorden

  5. Ben er nog nooit geweest, en iedere keer neem ik me voor om eens te gaan! Ondanks tegenvaller ov, heb je een leuke dag gehad…mooie foto’s!

    Reactie door ♥Inge♥ | 21 mei 2013 | Beantwoorden

  6. Mooi joh!
    Zeker met de herinneringen op 1980 erbij!
    Je foto’s zijn schitterend!

    Reactie door ♫ M e l☺d y ♫ | 21 mei 2013 | Beantwoorden

  7. Nou, jij hebt je hart weer op kunnen halen met de bomen😉 Maar wat een toeval dat je hier in 1980 ook was, dat is een leuke herinnering. Je foto’s zijn weer erg mooi. Al met al een leuke dag.

    Reactie door isis45 | 21 mei 2013 | Beantwoorden

  8. Leuk uitje Minoesjka! Jammer dat de reis een beetje omslachtig was.
    Ik ben er vorig jaar met mijn dochter geweest, heel indrukwekkend vond ik het en wat een prachtige tuin hè.
    De foto’s zijn vergelijkbaar😉. Erg jammer dat het binnen niet mocht hè…

    Reactie door Trees | 21 mei 2013 | Beantwoorden

  9. Ziet er leuk uit Minoesjka lijkt me inderdaad leuk om eens rond te kijken. En zo’n tuin dat zal zeker wel mooi geweest zijn. Tenminste mooie foto’s.

    Reactie door gewoonanneke | 21 mei 2013 | Beantwoorden

  10. Leuk dagje weg😉 jammer alleen van de treinreis.
    Maar goed je hebt een leuke dag gehad en daar gaat het om!
    Grappig dat je er ook in 1980 was. Is daar veel veranderd, of helemaal niet?

    Fijne dag vandaag
    Liefs -x-

    Reactie door V☺nnieb | 22 mei 2013 | Beantwoorden

  11. Mooie foto’s. Jammer van dat beeld van met name Juliana. Het gezicht lijkt niet erg en dat zwaaiende handje lijkt ook een beetje aan de korte kant. Het straalt niet uit wat ze in werkelijkheid was. De moeder onder de koninginnen. Jammer. Maar verder: prachtig. De defilé’s komen zo weer in de herinnering boven.

    Reactie door platoonline | 29 mei 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 76 andere volgers

