minoesjka2

minoesjka's leventje

Lezen

boek3De stille kamer van Herbjorg Wassmo

Het tweede deel van de Tora-triologie

De triologie speelt zich af in een geïsoleerd vissersdorp op een kusteiland in Noord-Noorwegen, vlak na de Tweede wereldoorlog. Tora, vijftien jaar oud, leidt met haar moeder en stiefvader een ongelukkig leven in een Noors vissersdorp.

Als ze naar een andere plaats verhuist om te gaan studeren, lijkt ze het verleden achter zich te kunnen laten en op te bloeien. Het geluk is nabij als ze een jongen ontmoet die van haar houdt.

Dan ontdekt Tora dat ze zwanger is, wat haar moeizaam veroverde evenwicht weer in gevaar brengt.

De schrijfster weet, net als in het eerste deel op een prachtige manier de effecten die alle narigheid op Tora hebben te beschrijven. Heel knap hoe ze beschrijft dat Tora eerst twijfelend in het echte puberleven stapt, om vervolgens ook weer terug te gaan in haar vrijwillig gekozen eenzaamheid met al haar fantasieën.  En dit puur om te kunnen overleven.

Ik ben al aan het derde en laatste deel van de Tora-triologie begonnen, en hoop echt dat Tora het geluk nu echt gaat vinden, want ondertussen is zij voor mij gaan leven, en zou ik haar zo het beste wensen.

22 april 2013 - Posted by | Lezen

5 reacties »

  1. Ik hoop ook weer eens te gaan lezen, alle recensies doen me er wel weer zin in krijgen. Nu de rust er voor nog zien te vinden.

    Reactie door gewoonanneke | 22 april 2013 | Beantwoorden

  2. Het lijkt mij een goede trilogie. Ik ga hem op mijn te lezen lijst zetten.

    Reactie door Voetje | 23 april 2013 | Beantwoorden

  3. Bedankt voor de tip, ik heb één e-book van deze schrijver met de titel “een glas melk”. Jou bekend?

    Reactie door Trees | 23 april 2013 | Beantwoorden

    • Nee, dat boek ken ik niet, maar ik ga zeker nog meer van deze schrijver lezen, want ik vind het fijn lezen.

      Reactie door minoesjka2 | 25 april 2013 | Beantwoorden

  4. Ik hoop voor jou dat het goed afloopt. Ik ken de boeken niet anders zou ik je het slot even vertellen natuurlijk :-)

    Reactie door platoonline | 25 april 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 70 andere volgers

