minoesjka2

minoesjka's leventje

Zwijmelen op zaterdag

Bij Marja kwam ik deze leuke uitdaging tegen. Met de vraag wie er mee wilde zwijmelen.

Donderdag, ja op Valentijnsdag, ben ik naar de begrafenis geweest van de man van een collega. Hij is 30 weken ziek geweest, terwijl de verwachting was dat hij nog maar 3 weken zou leven. Tijdens zijn ziekte heb ik regelmatig contact gehad met die collega, ook omdat zij het fijn vond om de gewone dingen van alle dag van andere te horen, maar niet op kantoor wilde zijn.

Op deze begrafenis leek mijn collega zo fragiel, maar ze straalde zoveel kracht uit. Heel bijzonder. Zij hield zelf een toespraak, (iets wat ik niet zou kunnen) zo krachtig en vol liefde. Ook de muziek was bijzonder, onder andere een nummer van Cristina Branco, die ik dus niet kende, maar vanaf de eerste klanken zat ik met kippenvel ……… zo mooi!  Wat er gezongen word versta ik niet, maar er zit dezelfde fragiliteit en kracht in, als in mijn collega.

Luister er maar eens naar.

16 februari 2013 - Posted by | Muziek, Zwijmelen op zaterdag

18 reacties »

  1. Mooi verwoord en prachtige, ontroerende muziek. Dankjewel.

    Reactie door ram1955 | 16 februari 2013 | Beantwoorden

  2. Hoi Minoesjka, nog gecondoleerd dat als eerste, kan me heel goed voorstellen dat je meegenomen wordt met dit nummer vooral met je collega in acht genomen, ik vind je verhaal meenemend dank je.

    Fijn weekend groetjes Laura

    Reactie door roadlaura1969l | 16 februari 2013 | Beantwoorden

    • Waarom condoleer je me? Dat is heel lief van je, maar ik ben niemand verloren, mijn collega is haar man verloren en ik ben naar een begrafenis geweest, meer niet.

      Reactie door minoesjka2 | 16 februari 2013 | Beantwoorden

  3. Ik ken het nummer ook niet, maar inderdaad de eerste tonen geven kippenvel. Gecondoleerd meid :-(
    Fijn weekend
    Liefs -x-

    Reactie door V☺nnieb | 16 februari 2013 | Beantwoorden

    • Waarom condoleer je me? Dat is heel lief van je, maar ik ben niemand verloren, mijn collega is haar man verloren en ik ben naar een begrafenis geweest, meer niet.

      Reactie door minoesjka2 | 16 februari 2013 | Beantwoorden

  4. Gecondoleerd meis…. de muziek is inderdaad prachtig… ik had vorige week een begrafenis van iemand die 5 weken ziek was…. heftig zulke zaken he?

    Reactie door ♫ Mel☺dy ♫ | 16 februari 2013 | Beantwoorden

    • Waarom condoleer je me? Dat is heel lief van je, maar ik ben niemand verloren, mijn collega is haar man verloren en ik ben naar een begrafenis geweest, meer niet.

      En ja zulke dingen zijn heftig, maar voor de nabestaande is het veel heftiger, die raken iemand kwijt.

      Reactie door minoesjka2 | 16 februari 2013 | Beantwoorden

  5. Ik vind dit ook een prachtig nummer. Heb drie cd’s van Christina Branco waar dit nummer o.a. ook op staat. Het vertolkt heimwee, weemoed, verlangen en verdriet. En dan die stem! Kippenvel.

    Reactie door jokezelf | 16 februari 2013 | Beantwoorden

  6. O, wat een mooi nummer!

    Reactie door Greet | 16 februari 2013 | Beantwoorden

  7. Ik ken het nummer niet. Nu dus wel. Het zal op die begrafenis beslist emotioneel hebben geklonken voor de aanwezigen. Grtz Mara

    Reactie door Albert y Mara fotoblog | 16 februari 2013 | Beantwoorden

  8. Mooi, mooi, mooi… inderdaad, krachtig en fragiel tegelijk

    Reactie door natasja ('t pumpke) | 16 februari 2013 | Beantwoorden

  9. Een lied vol emotie. Ik kende het niet. Heel mooi…..

    Liefs Frederique

    Reactie door frederiqueswereld1 | 16 februari 2013 | Beantwoorden

  10. Vlasje reageerde vanmorgen op jouw reactie bij Eloise en plaatste deze link http://www.youtube.com/watch?v=INyaRU5T0xk met de vraag of jij daar ook bij zit.

    Reactie door ram1955 | 17 februari 2013 | Beantwoorden

    • Heb even een reactie bij Vlasje achtergelaten, maar nee, ik zit daar niet op. Dit is een fanfare en ik speel in een harmonie.

      Reactie door minoesjka2 | 17 februari 2013 | Beantwoorden

  11. Prachtige Portugese muziek. Veel sterkte aan jouw collega.

    Reactie door Marion Driessen | 17 februari 2013 | Beantwoorden

  12. Prachtig, is het een Fado zangeres? Het lijkt heel veel op de zang en de muziek van Cuca Roseta! Kan me voorstellen dat je met kippenvel zat tijdens deze begrafenis.

    Reactie door Trees | 17 februari 2013 | Beantwoorden

  13. Prachtig deze muziek Bij de Porugese muziek ind ik het vaak niet erg om het niet te verstaan.Ik ga eens kijken voor meer muziek van deze zangeres.

    Reactie door gewoonzoalsikben | 17 februari 2013 | Beantwoorden

  14. Ook hier ben ik fan van,mooi hé en het maakt niet uit of je het nu verstaat of niet.

    Reactie door dieneke55 | 17 februari 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 70 andere volgers

