minoesjka2

minoesjka's leventje

Zwijmelen op zaterdag

Bij Marja kwam ik deze leuke uitdaging tegen. Met de vraag wie er mee wilde zwijmelen.

Van mijn jeugd weet ik niet veel meer, en dat heeft ook zo zijn reden.  Sommige dingen weet ik nog wel vaag.

Zo weet ik dat er een periode was dat wij zondagsavonds voor studio sport (of er na?) in spanning wachtte op het vervolg van  Belle et Sebastien. Bij de eerste klanken van de titelsong kroop ik in de t.v. De herinnering die hier ook bij hoort is dat we zondagsavonds altijd brood aten met een ei dat door mijn vader gekookt (lees heel vaak uitgekookt) was. Dat was ongeveer de enige bijdrage in het huishoudelijk werk. Zondags aten we namelijk altijd tussen de middag warm. Tja, dat zijn van die herinneringen ………….

Waar de serie over ging weet ik dus niet meer, maar de titelsong neurie ik nog regelmatig.

Waar ik het over heb? Zwijmel maar even mee met me.

9 februari 2013 - Posted by | Muziek, Zwijmelen op zaterdag

13 reacties »

  1. Ik was hier ook stapelgek op. Zo ontroerend. Dank voor dit prachtige nummer.

    Reactie door Marja Van Den Boogaardt | 9 februari 2013 | Beantwoorden

  2. Dit was voor mijn tijd. Maar het liedje ken ik wel. Voor mij is het echt een tranentrekker.

    Fijn weekend
    Liefs -x-

    Reactie door V☺nnieb | 9 februari 2013 | Beantwoorden

  3. Dat je dingen niet meer kunt herinneren heeft inderdaad zo diens redenen, vaak zijn die herinneringen te pijnlijk dus verdrukt je onderbewustzijn ze.
    Dit lied ken ik zo niet…al klinkt de melodie wel bekend. Ook de tv-serie zegt me niks. Even googlen vertelt mij dat het rond 1965 werd uitgezonden, toen was ik ruim 2 dus ook wel logisch dat ik dit niet ken.

    Liefs en fijn weekend.

    Reactie door ♫ Mel☺dy ♫ | 9 februari 2013 | Beantwoorden

  4. Hoi Minoesjka ik en de serie niet maar wat een prachtig nummer en ja dat doet muziek het haal herinneringen op.

    Als ik de foto zo zie en de namen neem ik aan dat het om de vriendschap tussen de jongen en de hond gaat😉

    Dank je heb genoten,

    liefs en een fijn weekend, groetjes Laura

    Reactie door roadlaura1969 | 9 februari 2013 | Beantwoorden

  5. Zeker herkenbaar, ik vond de serie ook heel mooi! En het nummer is prachtig!

    Reactie door Trees | 9 februari 2013 | Beantwoorden

  6. De serie heb ik gemist,volgens mij hadden wij toen nog geen tv of ik keek gewoon niet.Maar het liedje komt me bekent voor.

    Reactie door dieneke55 | 9 februari 2013 | Beantwoorden

  7. Ja mooi vond ik dit altijd.Leuk om de muziek weer even te horen
    Lieve gr Elisabeth

    Reactie door gewoonzoalsikben | 9 februari 2013 | Beantwoorden

  8. Een prachtig lied en een mooie tv-serie over de avonturen van de hond Belle en het jongetje Sebastien. Toevalig heb ik gisteren een artikel gepubliceerd over buitenlandse kinderseries uit de oude doos. Daar kwam ook dit lied in voor.

    Reactie door Greet | 9 februari 2013 | Beantwoorden

  9. Wat heb ik altijd genoten van die serie, wat leuk dat je het hier plaatst.
    Dank je wel!

    Reactie door altijdmooiweer | 9 februari 2013 | Beantwoorden

  10. Belle et Sébastien van de Française Cécile Aubry. De verhalen gaan over een weesjongen,
    Sébastien, en zijn witte hond, Belle.
    In 1965 begon bij de NTS de kinderserie BELLE ET SÉBASTIEN. De tune, getiteld “L’oiseau”, werd gezongen door de 8-jarige zoon van schrijfster en producer Cécile Aubry: Mehdi El Glaoui, die ook de hoofdrol voor z’n rekening nam als Sébastien; Belle was zijn witte hond. Het was een succesvolle serie.

    Wat een jeugdsentiment, dat jij je als babyboomer dit vaag kan herinneren, daarom als mede babyboomers voornoemde informatie voor je opgezocht.
    Au revoir Albert et Mara

    Reactie door Albert y Mara fotoblog | 9 februari 2013 | Beantwoorden

  11. Ik ken de serie niet maar de muziek is echt om te zwijmelen.

    Reactie door gewoonanneke | 10 februari 2013 | Beantwoorden

  12. de muziek ken ik wel ja, maar de serie is van net voor mijn tijd…trouwens,dat tussen de middag eten op zondag deden wij hier thuis ook altijd:)

    Reactie door Bianca Schreur | 10 februari 2013 | Beantwoorden

  13. Ik ken die serie helemaal niet. Joh, ik heb best veel gemist dan.

    Reactie door platoonline | 14 februari 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 75 andere volgers

