minoesjka2

minoesjka's leventje

Klantenservice?

downloadIk heb altijd gedacht dat een afdeling klantenservice er was voor de klanten. Sinds mijn tocht vandaag langs diverse klantenservices weet ik het niet meer zo net of dat wel zo is en/of de mensen die daar werken dat zelf wel weten.

Het begon van het weekend. Ik krijg warm water via een boiler, die ‘s nachts opwarmt. Donderdag had de buurvrouw al gevraagd of ik nog warm water had, en ja, dat had ik, zij had nl. handwarm water, wat niet hoort bij een boiler.  En ja hoor van het weekend werd mijn water ook steeds kouder, tot ik zondagochtend onder bijna koud water stond te douchen.

Vanmorgen eens de eigenaar van wie ik de boiler huurt gebeld vanaf mijn werk. Na een kwartier in de wacht kreeg ik een dame aan de telefoon die kortaf mijn adres, en naam vroeg:

“Genoteerd mevrouw, dan maak ik een dagmelding en dan kan de monteur tussen nu en 21.00 uur vanavond bij u zijn.”

“Dat word lastig, want ik zit nu nog op mijn werk.

“Nou, mevrouw, dan moet u nog maar eens bellen als u thuis ben, prettige dag.”

Ik dus balen!! Mijn werk gedaan en thuis gekomen de telefoon maar weer gepakt. Nu mocht ik 20 minuten naar dat irritante muziekje luisteren.

“O, mevrouw, daar doen we niets aan, hebben we vanmorgen vroeg allemaal in een mail gehoord. De hele flat heeft hetzelfde probleem. De energietransporteur is er geloof ik mee bezig”

“Maar wat nu dan?”

“Weet ik niet”.

En daar kon ik het dus mee doen!  Ach, dacht ik, dan bel ik de woningstichting toch, daar zullen ze er echt wel meer van weten. Na 15 minuten naar een ander irritant muziekje geluisterd te hebben kreeg ik een dame aan de lijn die er duidelijk geen zin in had.

“Mevrouw, u bent de zoveelste die daar over belt. U moet gewoon proberen de boiler handmatig op te laden, misschien werkt het. Er word aan gewerkt, maar meer weet ik niet.”

“Maar als ik handmatig oplaad, wil ik wel weten dat ik warm water heb, want dat kost erg veel dagstroom. Kunt u mij dat vertellen, of waar ik het dan kan informeren? “

“Mevrouw, weet u wel met wie u belt, ik weet het niet, dat is ons werk niet. U moet gewoon afwachten, of het handmatig proberen, ik kan niets doen, en verder weet ik er niets van.”

Nou, niet echt vrolijk besloot ik als laatste die energietransporteur maar eens te bellen. En weer was het wachten, alleen nu 10 minuten.

“Ja, mevrouw, we weten het, het is erg vervelend, maar er word hard aan gewerkt. Het is nl. zo dat de stroom niet van de dag- naar de nachtmeter gaat. En uw boiler laad alleen maar automatisch op via de nachtmeter. Handmatig doe ie het wel. Wanneer we klaar zijn kan ik niet vertellen, maar als u een mailadres geeft, laten we het u weten. Als u de mail heeft kunt u via onze website restitutie vragen. Ik hoop dat u hier begrip voor kunt hebben.”

Natuurlijk, op deze manier wel! Had ik deze dame maar eerder gebeld, had ik me niet de halve middag hoeven ergeren. En nu zit ik te wachten tot het water, handmatig, de juiste temperatuur heeft zodat ik een lekkere warme douche kan nemen.

*UPDATE*

Bedankt voor jullie mee leven. En inderdaad ……… ik heb ondertussen weer warm water …….. heerlijk!

21 januari 2013 - Posted by | Persoonlijk

15 reacties »

  1. tjonge jonge, wat een service.
    helaas komt dit veel vaker voor.
    hopelijk heb je weer snel warm water, want een koude douche is niets!

    Reactie door hannekelive | 21 januari 2013 | Beantwoorden

  2. Dus het kon wel simpel zijn en veel ergenis besparen. Ja soms moet je omwegen maken om ergens achter te komen maar je kan weer warm douchen tenminste.

    Reactie door gewoonanneke | 21 januari 2013 | Beantwoorden

  3. Oh, wat een ellende. Ik zou daar ook flink pissig om worden. Maar gelukkig werd het uiteindelijk dan toch netjes uitgelegd. Ik hoop dat je inmiddels weer lekker hebt kunnen douchen.

    Reactie door isis45 | 22 januari 2013 | Beantwoorden

  4. Fijn hoor #not met dit weer!
    Ik hoop dat het heel snel opgelost wordt.

    Reactie door V☺nnieb | 22 januari 2013 | Beantwoorden

  5. Ik ken dat!!! Vreselijk! Hoop dat je ondertussen weer warm water hebt!

    Reactie door Plien | 22 januari 2013 | Beantwoorden

  6. Oh wat vervelend. Zo van de kastje naar de muur gestuurd worden, ik zou er ook behoorlijk gefrustreerd door raken.

    Koud water of een verwarming die het niet doet, dat is momenteel mijn grote angst met dit weer.

    Reactie door Mich | 22 januari 2013 | Beantwoorden

  7. En zo wordt je van het kastje naar de muur gestuurd…wat een service!😦 Ondertussen hoop ik dat je weer warm water hebt? Succes ermee verder!

    Reactie door ♥Inge♥ | 22 januari 2013 | Beantwoorden

  8. Dit klinkt zo bekend over klantenservices, en ik weet it ervaring, zowel als klant als oud-teamleider van zo een zooitje ongeregeld dat de mensen aan de lijn wel willen maar dat de organisatie draait op korte gesprekken, afkappen van klanten en zo veel mogelijk telefoon opnemen. Er zijn organisaties die ook anders zijn, maar dat zijn er maar weinig.
    Ik hoop wel dat je inmiddels een warme douche hebt kunnen nemen

    Reactie door Anna | 22 januari 2013 | Beantwoorden

  9. Is alles nu in orde? Anders mag je gerust hier komen douchen, hoor.

    Reactie door Marja Van Den Boogaardt | 22 januari 2013 | Beantwoorden

  10. Wat vervelend! Ik hoop dat alles ondertussen in orde is?

    Reactie door Voetje | 22 januari 2013 | Beantwoorden

  11. Ergerlijk die callcentra met bij voorbaat al uitgebluste, ongeïnteresseerde mensen. Je dag zou er door verpest worden. Gelukkig heb je weer warm water. Eigenlijk zijn boilers niet van deze tijd. Warm water hoort ongelimiteerd uit een geiser te komen die je zelf kan instellen.
    Die laatste medewerkster reageerde tenminste normaal.

    Reactie door Platoonline | 23 januari 2013 | Beantwoorden

  12. Sommige klantenservice zijn echt vreselijk, sommige zijn heel vriendelijk (van de week nog gemerkt)

    Fijn dat je weer warm water hebt.

    Liefs!!

    Reactie door Caroline | 23 januari 2013 | Beantwoorden

  13. Helaas ergeren we ons allemaal wel eens aan dit soort mensen! Gelukkig zijn er ook nog goede klantenservices!
    En koud douchen met dit weer in Holland… als je dat echt gedaan hebt vind ik je een bikkel😉

    Reactie door Trees | 25 januari 2013 | Beantwoorden

  14. Gelukkig! Ik lees dat je weer warm water hebt.:-)
    Voor mij is zelfs bellen al een ramp aangezien ik zwaar slechthorend ben. Zonder liplezen erbij versta ik heeeeeeeel slecht. ;-(

    Reactie door depetvantruus | 26 januari 2013 | Beantwoorden

    • Ik ben zelf ook slechthorend maar ik kan nog wel bellen hoewel ik het liefst per mail werk. Ik gebruik vaak ook liplezen in gesprekken.

      Reactie door Plien | 27 januari 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 76 andere volgers

