minoesjka2

minoesjka's leventje

Zwijmelen op zaterdag

Bij Marja kwam ik deze leuke uitdaging tegen. Met de vraag wie er mee wilde zwijmelen.

Eind jaren 60, begin jaren 70 kocht ik mijn eerste grammofoonspeler. Van muziek had ik toen nog geen verstand. Het werd bij ons thuis niet gedraaid en ik was redelijk naïef.

Maar ja, bij zo’n speler hoorde ook plaatjes, dus kocht ik op goed geluk een langspeelplaat van Shocking Blue. Het eerste nummer was het Venus. En o, wat heb ik die plaat vaak gedraaid. Zelf zo, dat ik hem nu nog mee kan zingen.

Zwijmel maar even lekker met me mee.

19 januari 2013 - Posted by | Muziek, Uitdagingen

10 reacties »

  1. Leuk. Dan zijn wij ongeveer even oud. Dankjewel voor deze gouwe, ouwe. Fijn weekend.

    Reactie door Marja Van Den Boogaardt | 19 januari 2013 | Beantwoorden

  2. Geweldig. Ik had dit nummer ook nog in de planning, maar hij komt hier al voorbij. Mooi.

    Reactie door Greet | 19 januari 2013 | Beantwoorden

  3. Dat is er eentje die ik al heeeeel lang niet meer gehoord had. Fijn wekend, groetjes Ria

    Reactie door VoorHetBlogGezet | 19 januari 2013 | Beantwoorden

  4. Leuk nummer destijds en inderdaad heel vaak gehoord

    Reactie door gewoonanneke | 19 januari 2013 | Beantwoorden

  5. Geweldige plaat! ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag een ouderwetse ‘pick-up ‘ gehad en het ziet er naar uit dat het ding nu (eindelijk) aangesloten gaat worden! we hebben nog dozen vol met platen staan… ben heel benieuwd!

    Reactie door Wiesje | 20 januari 2013 | Beantwoorden

  6. Ja ook hier zeer bekend,ik verbaas mij toch telkens hoeveel er toch nog is blijven ‘hangen’ in mijn hoofd.deze dus ook.

    Reactie door dieneke55 | 20 januari 2013 | Beantwoorden

  7. Jammer niet de originele clip uit de late sixties and early seventies. Ga hem voor je opzoeken.
    Tja en Mariska Verus is er ook al jaren niet meer. Dit is voor Mara en mij puur jeugdsentiment.
    Muzikale groeten Albert

    Reactie door Albert y Mara fotoblog | 20 januari 2013 | Beantwoorden

  8. Leuk om deze weer even te horen .Ik vond het altijd zo’n heerlijk nummer om op te dansen
    Groetjes Elisabeth

    Reactie door gewoonzoalsikben | 20 januari 2013 | Beantwoorden

  9. Ik zwijmel hier maar even mee. Ach, Mariska Veres. Wat was ze mooi, wat was ze goed. Shocking gewoon. Maar ik was te blue.

    Reactie door platoonline | 21 januari 2013 | Beantwoorden

  10. oh ja, die zong ik vroeger ook mee! was dit nummer beetje uit het oog verloren…
    Eveneens bedankt voor jouw bezoekje bij mijn ZOZ-post (Zwijmelen op zaterdag).
    groetjes, Hilde

    Reactie door Hilde | 21 januari 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 75 andere volgers

