minoesjka2

minoesjka's leventje

Zwijmelen op zaterdag

Bij Marja kwam ik deze leuke uitdaging tegen. Met de vraag wie er mee wilde zwijmelen.

Toen ik een jaar of 19 was, maakte ik kennis met boekenserie Angelique. Ik weet nog goed, het was een serie van 5 pockets, met een rode kaft. Ultieme romantiek was het voor mij. Die pockets heb ik gelezen, herlezen, herlezen ………… op een gegeven moment kwamen daar ook de films bij, die ik op t.v. zag. En, wat niet vaak gebeurd, maar ik herkende de boekjes helemaal in de film terug, het was precies hoe ik het me had voorgesteld. En dan die muziek ……….. bij elkaar voor mij volmaakte romantiek, waar ik heerlijk bij kon weg dromen.

Die pockets ben ik kwijtgeraakt, en die filmen heb ik ook nooit meer gezien, de muziek nooit meer gehoord, maar het bleef al die jaren in mijn hoofd rond dwalen. Af en toe kwam ik in een tweedehands winkel een of twee boeken tegen, maar nooit de hele serie.

Toen ik vlak voor oud en nieuw  in een groot warenhuis liep, zag ik hem opeens liggen. Een DVD box met alle films van Angelique, 5 in totaal. Ik heb even staan twijfelen, mijn nieuwe tv heeft een DVD speler, maar………. ik doe mezelf de laatste tijd wel heel veel cadeau, kan het nog wel? Na nog maar even al twijfelend een rondje door de winkel gelopen te hebben, heb ik de box toch maar gekocht. De eerste film heb ik ondertussen gezien …………… en ja, ik herken hem nog van voor naar achter, alsof ik hem gisteren voor het laatst zag, maar dat is niet erg ……… weer even wegdromen bij al die romantiek en geweldige muziek. Heerlijk nog 4 films te gaan.

Ik heb me afgevraagd waarom, want die suikerzoete romantiek is eigenlijk niets voor mij. Toch is het niet alleen romantiek, Angelique krijgt in al die films heel veel tegenslagen te verduren, maar ze zet zich er steeds weer overheen, en probeert er weer wat van te maken. En dat is misschien wel een herkenning met mijn leven.

5 januari 2013 - Posted by | Muziek, Uitdagingen

17 reacties »

  1. Ik was ook dol op deze serie en heb de boeken allemaal meerdere keren gelezen. Toevallig vorig jaar alles naar de kringloop gebracht.
    Bedankt voor je linkje. Fijn weekend.

    Reactie door Marja Van Den Boogaardt | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  2. Ik ben ook niet erg van die suikerzoete romantiek. Maar Angélique (en ook Sissi), daar kon je echt bij zwijmelen. Wat leuk dat je dit geplaatst hebt.

    Reactie door Greet | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  3. Ik heb er helemaal niets mee, nooit gehad ook. Maar geweldig dat je je dit weer kan herbeleven.

    Reactie door isis45 | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  4. Eerst goed van jouw dat jij je dit cadeau hebt gegund waarom ook niet :-)
    De boeken ken ik niet wel de films vaag ken ik ze me herinneren en ik denk dat ik er nu ook weer naar zou kijken net als bij Sissie :-)

    Reactie door roadlaura1969 | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  5. Te zoet voor mij, maar over smaak ga ik niet twisten. Leuk voor jou dat het opnieuw mee kan maken.
    OT: We zijn weer opa en oma geworden. Een foto van de kleine staat op onze website.
    Groetjes Mara

    Reactie door Albert y Mara fotoblog | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  6. helemaal het einde toen ik een jaar of 15 was, maar wat viel het tegen toen ik een paar jaar terug de boeken las….lijkt wel boeketreeks hahaha…maar de films ja die zijn nog steeds mooi, tis de nostalgie.

    Reactie door Bibje | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  7. Ohhh… helemaal mijn ding. Net als Sisi. Dit was weer even genieten.

    Liefs Frederique

    Reactie door Frederique | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  8. Ik bedoel dus Sissi….

    Frederique

    Reactie door Frederique | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  9. Grappig… mijn moeder had een aantal van de boekjes en die heb ik ooit ook gelezen.
    De TV-serie had ik nooit gezien.

    Fijn weekend en zo,

    Gabi

    Reactie door GabiBK | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  10. Niet echt mijn smaak Minoesjka, maar dat mag hè. De boeken heb ik ook nooit gelezen, had en heb een totaal andere smaak!
    Wel een hele leuke keuze hoor!

    Reactie door Trees | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  11. Ik beken, ik heb als 17 jarige alle films gezien en ik was verliefd op Michelle Mercier. Toen de DVD box uitkwam, kocht ik hem meteen uit pure nostalgie. De films vielen wat tegen maar toch… ik beleefde weer even een stukje jeugd. Heerlijk.

    Reactie door platoonline | 5 januari 2013 | Beantwoorden

    • Hé Plato, eigenlijk best leuk om te horen :-), maar ik denk dat menig jongenshart sneller ging kloppen bij het zien van Michelle.

      Reactie door minoesjka2 | 7 januari 2013 | Beantwoorden

  12. Of je er van houd of niet……jezelf trakteren en dan lekker wegzwijmelen!……heerlijk toch?

    liefssss, Hanny

    Reactie door friesenfruitig48 | 5 januari 2013 | Beantwoorden

  13. Wat een leuke en levende herinnering!

    Reactie door Voetje | 6 januari 2013 | Beantwoorden

  14. Jaaaaaaaa wow dat was toen wel heel wat he? Herinner het me ook nog hoor.

    Reactie door ♫ M e l ☺ d y ♫ | 6 januari 2013 | Beantwoorden

  15. Ha ha de schipper leest nooooooooooit,maar deze serie keek hij.Het toeval wilde dat ik toen zwanger was,jongensnamen hadden we al wel maar kind kwam eigenwijs vele weken te vroeg en nee geen jongen,je raad het al Angelique vond de schipper wel wat………………….tis het niet geworden………..Maar de naam Angelique was midden en eind jaren 70 wel een topper.Vind dit zo grappig.

    Reactie door dieneke55 | 6 januari 2013 | Beantwoorden

  16. Ja ik herinner me er nog wel iets van maar eerlijk gezegd niet veel. En de boeken sowieso niet. Maar leuk dat je er zulke mooie herinneringen aan heb en een cadeautje voor jezelf mag ook wel eens toch.

    Reactie door gewoonanneke | 6 januari 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 70 andere volgers

