minoesjka2

minoesjka's leventje

Jaaroverzicht 2012

Aan het eind van het jaar kom je ze overal tegen. Ik doe het ook voor mezelf, om eens even terug te kijken en te zien waar ik tevreden mee ben en wat ik het volgende jaar misschien wel wil veranderen.

*  Ik vier op 1 januari een jubileum, wat ik liever niet had gedaan. Ik ben dan precies 5 jaar zonder werk, en heb nu 2 jaar een bijstands uitkering.  Ik ben er trots op dat ik nog steeds een klein beetje spaargeld heb en geen schulden. Wel merk ik dat het allemaal weer wat moeilijker gaat worden door alle verhogingen, dus ……………….. ik ga maar weer een huishoudboekje bij houden.

* Gemiddeld heb ik  ook dit jaar weer 24-32 uur per week besteed aan vrijwilligerswerk, omdat ik het leuk vind, maar ook omdat ik iets voor mij geld wil doen. In april ben ik al weer 4 jaar bij deze organisatie bezig.

* Verder ben ik lekker bezig geweest met solliciteren, even de cijfers op een rijtje:

  • ik heb 365 sollicitaties de deur uitgedaan
  • daarvan heb ik 26 vacatures uit de krant gehaald, de rest heb ik op internet gevonden.
  • van 84 brieven weet ik nog steeds niet officieel of ik wel of niet ben aangenomen
  • hiervan vonden 47 bedrijven het nog niet eens nodig om een ontvangstbevestiging te sturen, daar zitten dus nog wel 6 brieven van de laatste week bij, dus dat kan nog komen. Daar heb ik dus nooit meer iets van gehoord!
  • ik heb naar aanleiding daarvan 10 uitnodigingen gehad om op gesprek te komen. Wat mij bij deze gesprekken wel opviel was dat zeker de helft van de sollicitatie commissies erg slecht waren voorbereid, of mijn brief of mijn CV niet goed hadden gelezen.
  • hiervan heb ik er bij 1 een tweede gesprek gehad

* Ondanks dat ik weinig te besteden heb, heb ik dit jaar leuke uitjes gehad:

* Met de muziek hebben we 9  mooie concerten kunnen geven.

Als ik nu zo terug kijk, is het al met al een goed jaar geweest. Heel voorzichtig lijkt het of de tegenslagen een beetje gestopt zijn en ik heb het idee dat ik geestelijk een beetje aan het bijkomen ben. De tijd lijkt dus nu rijp om serieus met mijn gewicht aan de slag te gaan.

Bedankt voor alle jullie bezoekjes, en reacties, ik heb het zeer op prijs gesteld.

 En nu op naar :  jaar2

 

31 december 2012 - Posted by | Persoonlijk

15 reacties »

  1. Een goede jaarwisseling gewenst Minoesjka en een heel goed 2013!

    Reactie door altijdmooiweer | 31 december 2012 | Beantwoorden

  2. gelukkige nieuwjaar

    Reactie door saramsades | 31 december 2012 | Beantwoorden

  3. gelukkig 2013!

    Reactie door hannekelive | 31 december 2012 | Beantwoorden

  4. Herkenbare dingen Minoesjka. Vond het ook leuk je eens persoonlijk te hebben leren kennen. En ik wens je het beste voor 2013, het liefst natuurlijk een baan, is je van harte gegund.

    Reactie door gewoonanneke | 1 januari 2013 | Beantwoorden

  5. Ik wens je al het beste toe voor dit nieuwe jaar en natuurlijk ook veel succes, geluk, liefde en vriendschap!

    Reactie door Voetje | 1 januari 2013 | Beantwoorden

  6. Wat een mooi overzicht, ik maak ze nooit, heel bewust niet, maar dat doet er niet toe.

    Ik vind wel dat je heel trots op jezelf mag zijn, hoe moeilijk het soms ook is/was, jij doet het toch maar ‘even’. Daar heb ik enorme bewondering voor!

    Ik wens in je 2013 meer van al het goede toe zodat je volgend overzicht nog veel meer positieve zaken bevat, alleen maar positieve zaken!

    -x-

    Reactie door Melody | 1 januari 2013 | Beantwoorden

  7. Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar!

    Reactie door Anna | 1 januari 2013 | Beantwoorden

  8. Ik wens jou het allerbeste toe in 2013 en dat dan toch (al zijn het er maar een paar) je wensen uit mogen komen. Ik verheug me weer op een nieuw jaar van vriendschap!

    Reactie door isis45 | 1 januari 2013 | Beantwoorden

  9. Indrukwekkend. En dat 2013 een mooi jaar mag worden!

    Reactie door Plien | 1 januari 2013 | Beantwoorden

  10. Alle goeds voor jou in 2013.
    Liefs, Marja.

    Reactie door Marja Van Den Boogaardt | 1 januari 2013 | Beantwoorden

  11. Een heel Gelukkig en Gezond 2013 gewenst Minoesjka en chapeau voor je uithoudingsvermogen wat het solliciteren betreft dat doen je niet vele na……ik gun je dat het dit jaar zijn vruchten gaan afwerpen xxx

    Reactie door roadlaura1969 | 1 januari 2013 | Beantwoorden

  12. Mooi overzicht. Wat goed van je dat je het allemaal cijfermatig heb bij gehouden. Ik vind het ook top wat je allemaal doet. Je zegt wel 5 jaar zonder werk, maar jij werkt keihard voor je vrijwilligersorganisatie!

    Jij een heel mooi en gezond 2013. x

    Reactie door Mich | 2 januari 2013 | Beantwoorden

  13. Mooi overzicht, dat solliciteren is alleen wat minder.. Vriendlief is over de 40 en al 3 jaar aan het solliciteren, met gelijkaardige resultaten als bij jou. Echt erg eigenlijk hé…

    Voor de rest wel heel goed dat je financieel rond komt en dat je toch nog een paar uitstapjes hebt kunnen maken:-)

    Gelukkig nieuwjaar!!

    Reactie door justm3 | 2 januari 2013 | Beantwoorden

  14. Poeh al vijf jaar.. Al vind ik dat vrijwilligerswerk ook werk is. Zeker als je zo hard er voor inzet als jij doet. In mijn visie zou daar ook verschil in mogen zitten als je wel of geen vrijwilligerswerk doet en de bijstand die je dan krijgt..

    Veel geluk en gezonds voor het nieuwe jaar!

    Liefs!!

    Reactie door Caroline | 4 januari 2013 | Beantwoorden

  15. Zeg maar gerust dat je in 2012 niet stilgezeten hebt. Wat een actie. Ik wens je voor 2013 veel gezondheid en creativiteit. En dat er maar snel een lekker zonnetje komt opzetten.

    Reactie door platoonline | 5 januari 2013 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 75 andere volgers

