minoesjka2

minoesjka's leventje

Zwijmelen op Zaterdag

Bij Marja kwam ik deze leuke uitdaging tegen. Met de vraag wie er mee wilde zwijmelen.

Dit nummer is uit 1976 en nog elke keer als ik de eerste tonen van de piano hoor krijg ik kippenvel tot de laatste noot.  En niet alleen de muziek doet me wat, maar ook de tekst.

Muziek heeft me al zo vaak door een moeilijke periode heen geholpen, en ik weet zeker dat het me altijd weer er doorheen zal trekken.  En waarschijnlijk zal dat voor veel mensen gelden, dus zwijmel naar even mee met John Milles en Minoesjka.

8 december 2012 - Posted by | Muziek, Uitdagingen

9 reacties »

  1. Top! Ik had hem al in gedachten voor een volgende keer. Jij bent me een slag voor.😉

    Reactie door ram1955 | 8 december 2012 | Beantwoorden

  2. Ja muziek is altijd helend tenminste voor mij wel en deze ook night of the proms schitterend

    Reactie door gewoonanneke | 8 december 2012 | Beantwoorden

  3. Een mooi nummer!

    Reactie door Greet | 8 december 2012 | Beantwoorden

  4. Helemaal mee eens hoor, blijft een prachtig nummer. En voor jou uiteraard heel erg toepasselijk, mede omdat je zelf muziek maakt!

    Reactie door Trees | 9 december 2012 | Beantwoorden

  5. Ja meis wat je schrijf is zo herkenbaar….. dit nummer is zo bijzonder en met recht een gouwe ouwe!
    Kippenvel inderdaad van de 1e tot de laatste noot….
    Ik ken hem in diverse uitvoeringen, van heel klein naar heel groot en alles er tussenin….
    Zelf spelen heb jij het vast ook al wel eens gedaan denk ik zo maar 😉
    Liefs en fijne zondag.

    Reactie door ♫ M e l ☺ d y ♫ | 9 december 2012 | Beantwoorden

  6. Wij gaan ieder jaar naar de Night of the Proms en daar is hij ook altijd. Hij is er ieder jaar weer bij en dan speelt hij elke keer weer Music. Het blijft altijd kippenvel en hard meezingen. Het ontroert me ieder jaar opnieuw.

    Reactie door isis45 | 9 december 2012 | Beantwoorden

  7. Muziek die me altijd weer kippevel geeft, zo’n mooi nummer!

    Reactie door altijdmooiweer | 9 december 2012 | Beantwoorden

  8. Ik kom nu pas bij je langs en zie dit verschrikkelijk mooie nummer als zwijmelaar. Zowel Albert als ik doen mee.
    Groetjes Mara

    Reactie door Albert y Mara fotoblog | 12 december 2012 | Beantwoorden

  9. Ik ken hem niet. Maar wat een sfeervol gebeuren. Het nummer is natuurlijk heel bekend. Mooie muziekclip.

    Reactie door platoonline | 14 december 2012 | Beantwoorden


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 75 andere volgers

